Belediyede yapılması gereken işlemler:
İlk aşamada yani belediyede yapılması gereken işlemler bulunuyor. Bunun için ilk olarak gayrimenkulün rayiç bedelini gösteren belgeyi almanız gerekiyor. Belediyeden alacağınız rayiç bedeli gösteren belge tapu işlemleri için gerekiyor.
Tapuda yapılması gereken işlemler:
Bu aşamada tapu devir işlemleri gerçekleştiriliyor. Devir işlemleri tapu müdürlüklerinde yapılıyor. Alıcının ve satıcının Tapu Müdürlüğü’ne birlikte gitmesi gerekiyor. Yani her iki tarafın da hazır bulunması gerekiyor. Tapu işlemlerinin yapılabilmesi için de önceden hazırlanması gereken belgeler bulunuyor. Hazırlanması gereken evraklar ise şöyle sıralanıyor:
• Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi,
• Resim, (Satıcı 1, Alıcı 2 resim)
• Tapu aslı veya fotokopisi,
• Evin vergi borcu yoktur yazısı, (belediyeden alınacak)
• Kredi kullanılacaksa bankanın ipotek evrakları,
• DASK poliçesi.
Bu belgelerle birlikte tapu işlemlerini başlatabilmek için ilk etapta başvuru sırası almak gerekiyor. Başvuru sırası için online randevu alınabiliyor. Eğer internet üzerinden online randevu alınmadıysa, tapu dairesindeki sıramatikten TC kimlik no ile sıra numarası almak da mümkün oluyor. Sıra numarasının alınması ile birlikte tapu işlemleri için önbaşvuru gerçekleştirilmiş oluyor. Gerekli incelemelerden sonra cep telefonuna bilgi mesajı geliyor. Mesaj geldikten sonra ilgili banka şubesine tapu harçları yatırılıyor. Mesajda belirtilen randevu saatine göre kimlik asılları ve tapu harç dekontları ile birlikte tapu dairesine gidiliyor. Tapuya evrakların tesliminden sonra aynı gün içerisinde satış işlemi yapılıyor, ancak yoğunluk olması halinde randevu ile ortalama 2 gün içerisinde bu işlemler tamamlanıyor.
İlk aşamada yani belediyede yapılması gereken işlemler bulunuyor. Bunun için ilk olarak gayrimenkulün rayiç bedelini gösteren belgeyi almanız gerekiyor. Belediyeden alacağınız rayiç bedeli gösteren belge tapu işlemleri için gerekiyor.
Tapuda yapılması gereken işlemler:
Bu aşamada tapu devir işlemleri gerçekleştiriliyor. Devir işlemleri tapu müdürlüklerinde yapılıyor. Alıcının ve satıcının Tapu Müdürlüğü’ne birlikte gitmesi gerekiyor. Yani her iki tarafın da hazır bulunması gerekiyor. Tapu işlemlerinin yapılabilmesi için de önceden hazırlanması gereken belgeler bulunuyor. Hazırlanması gereken evraklar ise şöyle sıralanıyor:
• Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi,
• Resim, (Satıcı 1, Alıcı 2 resim)
• Tapu aslı veya fotokopisi,
• Evin vergi borcu yoktur yazısı, (belediyeden alınacak)
• Kredi kullanılacaksa bankanın ipotek evrakları,
• DASK poliçesi.
Bu belgelerle birlikte tapu işlemlerini başlatabilmek için ilk etapta başvuru sırası almak gerekiyor. Başvuru sırası için online randevu alınabiliyor. Eğer internet üzerinden online randevu alınmadıysa, tapu dairesindeki sıramatikten TC kimlik no ile sıra numarası almak da mümkün oluyor. Sıra numarasının alınması ile birlikte tapu işlemleri için önbaşvuru gerçekleştirilmiş oluyor. Gerekli incelemelerden sonra cep telefonuna bilgi mesajı geliyor. Mesaj geldikten sonra ilgili banka şubesine tapu harçları yatırılıyor. Mesajda belirtilen randevu saatine göre kimlik asılları ve tapu harç dekontları ile birlikte tapu dairesine gidiliyor. Tapuya evrakların tesliminden sonra aynı gün içerisinde satış işlemi yapılıyor, ancak yoğunluk olması halinde randevu ile ortalama 2 gün içerisinde bu işlemler tamamlanıyor.