Koronavirüs salgınının küresel ekonomiye etkileri nasıl olacak?

Konu, 'Gayrimenkul Sohbetleri' kısmında algune tarafından paylaşıldı.

  1. algune

    algune Yeni Üye

    Çin için kötü bir yıldı. ABD ile yapılan bir ticaret savaşı, ekonomisini 30 yıl içinde en düşük hızda büyümeye bıraktı. Ve ekonomistler 2019'da 4 milyon işin kaybedilmiş olabileceğini tahmin ediyorlar. Bu yıl, binlerce insanı öldüren ve binlerce kişiyi daha enfekte eden ve Çin ekonomisine fren yapan korona virüsün patlak vermesiyle tanımlanıyor.

    Reuters tarafından ankete katılan ekonomistler, Çin'in büyüme oranının bu yılın ilk çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 6'dan yüzde 4,5'e gerilemesini bekliyor. Mali krizden bu yana en yavaş hız bu olurdu herhalde.

    Standard Chartered'a göre, ülkenin çoğu kilitlenmeyle birlikte, virüs Çin ekonomisinin yüzde 42'sini etkileyebilir.

    Standard and Poor's'a göre şirketler, 1,1 trilyon dolarlık takipteki kredilerde artışa neden olan krediler için ödeme yapmakta zorlanabilir. Çinli havayolları uçakları yere indirmeye zorlandı ve gelirlerinin 12,8 milyar dolarını kaybetmesi bekleniyor.

    Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği'ne ( IATA ) göre, havayolu endüstrisi küresel olarak 29 milyar dolar kaybedecek . COVID-19'un etkisi bölgesel olarak hissediliyor.

    "Bildiğiniz gibi, 15-20 yıl önce Çin zaten" dünyanın fabrikası "olarak adlandırıldı, o zaman şimdi gördüğümüz şey tedarik zinciri tedarikinin kesintiye uğradığı," yönünde.

    Arjantin'in ölümün önlenmesi için tekrar yardıma ihtiyacı var
    Arjantin ekonomisinin üst üste üçüncü yıl daralması bekleniyor. Enflasyon yüzde 50'nin üzerinde seyrediyor ve ülke borcunu temerrüde düşmemek için Uluslararası Para Fonu (IMF) ile görüşüyor .

    1950'lerin sonundan beri IMF, Arjantin'e 20'den fazla kez kredi ve kurtarma hizmeti verdi. Ancak bu kez nihayet herkesin söylediklerini itiraf etti - Arjantin'in borcunun "sürdürülemez" olduğunu.

    Ülkenin 320 milyar dolardan fazla borcu var. IMF şimdi varlıklarından zarar almak zorunda kalacaklarını söylüyor. Buenos Aires'te yeni kemer sıkma önlemlerini kabul etmeyeceklerine dair bir kararlılık var gibi görünüyor.

    Aslında, yeni Başkan Alberto Fernandez bunun yerine fiyatları dondurdu ve maaşlarını artırdı.

    Manulife Asset Management'ta kıdemli analist olan Richard Segal, Arjantin'deki durumun uzun yıllar boyunca stres altında olduğunu açıklıyor.

    Sef, "IMF uzun zamandır anladığımızı kabul ediyor, yani kamu borcunun sürdürülemez olduğu ve oldukça önemli bir şekilde yazılması gerekiyor."
     
  2. CUMAALİA

    CUMAALİA Yeni Üye

    Koronavirüs salgınının iş dünyası ve dünya ekonomisi için artan maliyetinin, büyük firmaların ticaret güncellemeleri yayınlaması ve Çin'in imalat sektöründeki geçişi bildirmesi nedeniyle bu hafta daha netleşmesi bekleniyor .

    Bu hafta yayınlanacak olan dünyanın en büyük ikinci ekonomisindeki endüstriyel faaliyetin en son anlık görüntüsünün, Şubat ayında Çin fabrika çıktısında bir düşüş göstermesi bekleniyor. dünya.

    Çin başkanı Xi Jinping hafta sonu koronavirüsün “ekonomi ve toplum üzerinde nispeten büyük bir etkisi” olacağı konusunda uyardı. Kısa vadeli ve kontrol edilebilir olacağını da ekleyen Xi, hükümetin darbeyi hafifletme çabalarını hızlandıracağını söyledi. Ülke, ekonomisini desteklemek için son haftalarda bir takım önlemler aldı.

    Uluslararası Para Fonu başkanı Kristalina Georgieva Pazar günü yaptığı açıklamada, son çare küresel borç verenin hibe ve borç yardımı yoluyla daha yoksul ülkelere ek destek sağlamaya hazır olduğunu söyledi.

    Finans liderleri ve merkez bankası şeflerinin G20 toplantısında konuşan IMF, virüsün devam eden yayılmasının korkunç sonuçlar doğurabileceği konusunda uyardığı halde, etkinin nispeten küçük ve kısa ömürlü olacağını varsaydığını söyledi.

    “Küresel salgın Covid-19'un kontrol altına alınması ve ekonomik etkisinin, özellikle salgının daha kalıcı ve yaygın olduğu ortaya çıkarsa, şarttır” dedi.

    Hastalığın yayılmasını önlemek için çabalar hafta sonu İtalyan makamları tarafından dramatik bir şekilde arttı ve ülke ekonomisinin daralma yaşadığı bir dönemde avro bölgesi büyümesine zarar verme potansiyelini artırdı.

    27 ülkede 76.000'den fazla insan , yılın başında Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkan yeni koronavirüs suşuna yakalandı. 2.200'den fazla insan öldü.
     
  3. NesrinF

    NesrinF Yeni Üye

    Reuters iktisatçıları anketine göre, Çin'in ekonomik büyümesinin 2020'nin ilk çeyreğinde% 4,5'e düşmesi bekleniyor - mali krizden bu yana en yavaş hız.

    Uluslararası Enerji Ajansı, "Küresel petrol talebi yeni koronavirüs tarafından çok etkilendi" diyor.
    Fabrika duruşları, Çin'den ürün ve parça akışını yavaşlatıyor ve Apple ve Nissan dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanındaki şirketleri etkiliyor.
    Dünya koronavirüs ile boğuşurken, ekonomik etki artıyor - OECD uyarısı ile virüs finansal krizden bu yana küresel ekonomi için en büyük tehlikeyi oluşturuyor .

    Şu anda , Aralık ayında Çin'in Wuhan şehrinde ortaya çıkan ve tüm dünyaya yayılan yeni koronavirüs, küresel olarak 85.000'den fazla COVID-19 vakası var .

    İşletmeler, Çin'deki fabrika kapanmaları, düzinelerce şehirde ve seyahat kısıtlamalarını uzatan diğer ülkelerde on milyonlarca insanın kilit altında kalması nedeniyle gelir kaybı ve tedarik zincirlerinde bozulma ile uğraşıyor .

    Çin, dünyanın ikinci büyük ekonomisi ve önde gelen ticaret ülkesi olduğundan, koronavirüsün ekonomik serpintisi de küresel büyümeyi tehdit ediyor.

    Reuters tarafından 7-13 Şubat arasında ankete katılan ekonomistler, Çin'in ekonomik büyümesinin 2020'nin ilk çeyreğinde bir önceki çeyrekte% 6 olan mali krizden bu yana en yavaş olan% 4,5'e düşmesini beklediklerini söyledi .

    Bununla birlikte, ekonomistler virüs içerebilseydi Çin ekonomisi hızla toparlanacaktı.

    Ve bugün (2 Mart) OECD, küresel ekonominin karşı karşıya olduğu tehlikeler konusunda uyardı . En son Geçici Ekonomik Görünümü'nde örgüt, virüsün 10 yıldan uzun bir süre önce yaşanan mali krizden bu yana dünya ekonomisi için "en büyük tehlike" olduğunu söyledi.

    Düşen petrol talebi

    Çin dünyanın en büyük petrol ithalatçısıdır. Uluslararası Enerji Ajansı (IEA), koronavirüsün imalat ve yolculuğa çarpmasıyla , küresel petrol talebinin on yıldaki ilk düşüşünü öngördü .

    "Yeni petrol koronavirüsü (COVID-19) ve Çin ekonomisinin yaygın olarak kapatılması nedeniyle küresel petrol talebi sert bir şekilde etkilendi. Talebin, 2020 yılının ilk çeyreğinde ilk çeyrekte yıllık bazda 435.000 varil azalması bekleniyor. 10 yıldan fazla bir süre içinde, "dedi IEA en son aylık raporunda.

    Ticarette aksama

    Çin'den gelen ürün ve parça sıkıntısı, Ay Yeni Yılından sonra fabrikaların açılmasını geciktirdiği ve işçilerin virüsün yayılmasını azaltmaya yardımcı olmak için evde kaldıkları için dünyadaki şirketleri etkiliyor.

    Apple'ın Çin'deki üretim ortağı Foxconn, üretim gecikmesi yaşıyor. Nissan ve Hyundai de dahil olmak üzere bazı otomobil üreticileri, parça alamadıkları için Çin dışındaki fabrikaları geçici olarak kapattılar.

    İlaç endüstrisi de küresel üretime aksaklık için hazırlanıyor .

    Çin, Asya ve dünyadaki birçok ticari gösteri ve spor etkinliği iptal edildi veya ertelendi.

    Seyahat ve turizm endüstrileri, salgından kaynaklanan ekonomik aksaklıklarla erken vuruldu.

    BM Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü'nün (ICAO) bir raporuna göre, küresel havayolu gelirlerinin 2020'nin ilk çeyreğinde uçuş iptali sonucunda 4-5 milyar dolar düşmesi bekleniyor .

    ICAO ayrıca, Japonya'nın Çinli turistlerdeki düşüş nedeniyle ilk çeyrekte 1.29 milyar $ turizm geliri kaybedebileceğini, Tayland ise 1.15 milyar $ kaybedebileceğini öngörüyor.
     
  4. SuzetR

    SuzetR Daimi Üye

    Corona virüs küresel ekonomiyi tehdit ediyor. Birçok ürün ya da ara parça Çin'de üretiliyor ancak ülkedeki fabrikaların bir kısmı kapalı. Sadece üretim değil hizmet sektörü de corona virüs tehlikesi altında. Dünya en kalabalık turist grubu Çinliler ülke dışına çıkamıyor. Salgının küresel ekonomiye etkisinin 1,1 trilyon dolar olacağı tahmin ediliyor. IMF ise Çin'in büyüme oranını yüzde 5,6'ya düşürdü.
     
  5. KUTLUHANB

    KUTLUHANB Yeni Üye

    Virüs tedarik zincirlerini kırıyor ve şirketleri bozuyor. Çin'deki otomobil fabrikalarının, Ay Yeni Yılı tatilinden sonra kapalı kalması emredildi ve küresel otomobil üreticileri Volkswagen ( VLKAF ) , Toyota ( TM ) , Daimler ( DDAIF ) , General Motors ( GM ) , Renault ( RNLSY ) , Honda ( HMC ) ve Hyundai ( HYMTF )dünyanın en büyük otomobil pazarında faaliyetlerine devam etmekten S&P Global Ratings'e göre, salgın Çin'de otomobil üreticilerini ilk çeyrekte üretimi% 15 oranında azaltmaya zorlayacak. Toyota Cuma günü fabrikalarının en azından 17 Şubat'a kadar kapalı kalacağını söyledi. Evde ve tatilde büyük harcama yapan Çinli tüketicilere güvenen lüks mal üreticileri de vuruldu. İngiliz markası Burberry ( BBRYF ) , Çin anakarasındaki 64 mağazasının 24'ünü kapattı ve genel müdürü Cuma günü, virüsün "lüks talep üzerinde maddi olumsuz etkiye" neden olduğu konusunda uyardı. Düzinelerce küresel havayolu şirketi Çin'e ve Çin'den uçuşları kısıtladı. Daha da sıkıntı verici olan, küresel tedarik zincirlerine yönelik tehdittir. Dünyanın en büyük akıllı telefon yongaları üreticisi Qualcomm ( QCOM ) , salgının akıllı telefonlara yönelik talep ve bunları üretmek için gereken malzemeler konusunda "önemli" belirsizliğe neden olduğu konusunda uyardı. Otomobil parçaları sıkıntısı Hyundai'yi ( HYMTF ) Güney Kore'deki tesisleri kapatmaya zorladı ve Fiat Chrysler'in ( FCAU ) Avrupa'daki fabrikalarından birinde aynı sonucu önlemek için beklenmedik durum planları yapmalarına neden oldu. Ekonomistler, mevcut bozulma seviyesinin yönetilebilir olduğunu söylüyor. Yeni koronavirüs vakalarının sayısı yavaşlamaya başlarsa ve Çin'in fabrikaları yakında yeniden açılırsa, sonuç ilk çeyrekte Çin ekonomisine hızlı bir darbe ve küresel büyümede bir çukur olacak. Bununla birlikte, virüs yayılmaya devam ederse, ekonomik hasar hızla artacaktır.
     
  6. ŞevketT

    ŞevketT Daimi Üye

Sayfayı Paylaş