2+1 ev yapımı maliyeti ne kadar tutar

Konu, 'Gayrimenkul Sohbetleri' kısmında adiga tarafından paylaşıldı.

  1. adiga

    adiga Daimi Üye

    merhaba arkadaşlar aşağıdaki resimde görülen şekil ile (çizim dandik kusura bakmayın :)) 2 + 1 ev ne kadar tutar sizce aşağı yukarı.
    tarlaya ev yaptırmak istiyoruz. toplamda 6 kolon olacak (alt tarafı traktör ve ekipman için ambar) 80 m2 falan yeterli sanırım.

    [​IMG]
     
    emineçapık, YenerÖ, BURCUC ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  2. olsan

    olsan Yeni Üye

    Aşağısı dahil mi? Yani resimde görünenin tamamını yapacaksınız yoksa sadece üst katta 2+1 mi yapacaksınız?
     
    MAHMUTÖ, MazlumK, karadağ ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  3. Komutan Logar

    Komutan Logar Yönetici

    Evin en altına tabliye betonu = 3.500 tl
    Gaz beton ile yapsanız 2000 adet X 6 tl = 12.000 tl
    Gaz beton yapıştırma ve işçilik = 2000 tl

    Kolon yerine ben olsam lento beton ile yığma yaparım. Dış cephede dekoratif sıva ile geçerim

    Çatı = 3.000 ila 7.000 tl arası
    Pencere+doğrama = 2000 tl
    Evin iç dekorasyonu = 6.000 tl

    Toplam = 30.000 civarı olur. %15 artı eksi yanılma payı olabilir
     
    metinevren, ŞEREFT, türemen ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  4. adiga

    adiga Daimi Üye

    aşağısı dahil hocam. uzun kolon yapıp altını ambar yapmak istiyoruz.
     
  5. adiga

    adiga Daimi Üye

    hocam bu arada üstü çatı değil beton dökülecek
     
    ümitözer, FARUKB, MERTÖ ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  6. adiga

    adiga Daimi Üye

    hatta aşağıdaki projeyi beğendim biraz boyutları değiştirilip bize uyarlanabilir.

    [​IMG]
     
    BeataC, celayir, karabuğra ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  7. TUĞRULÖ

    TUĞRULÖ Yeni Üye

    Evin kaba maliyeti 30-40 bin TL arası çıkar yaklaşık belirttiğiniz gibi yapılırsa. Ancak gönderdiğiniz planda iç dekorasyonu nasıl yapacağınız önemli, 40'a evi yapıp, bir 40 daha harcayıp dekorasyonu tamamlayamayabilirsiniz. Dekorasyon çok göreceli bir iş, ne yapacağınız önemli.
     
    HAYRIYEN, LEVENTR, ZEYNEPN ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  8. LanokP

    LanokP Yeni Üye

  9. gulbin

    gulbin Yeni Üye

    Ev yapımı çok göreceli bir iş. Aynı tekne ya da yatlardaki gibi maliyet çok ama çok fark edebiliyor donanıma göre. Bir yatın karinası yani gövdesi (inşaatta kaba inşaata tekabül eder) tüm tekne maliyetinin %30'un geçmez. Yani siz eğer 600 bin liralık bir tekne alacaksanız bunun gövdesi 200 bin lira bile etmez normalde. İç donanımı asıl fiyatı tutar.

    Sizin sorunuzda arkadaşlar aşağı yukarı bir maliyet çıkarmışlar. Eğer evin dış cephesini mantolama yapacaksanız, ısıtma soğutma sistemi koyacaksanız, jeneratör ilave edecekseniz, dış cepheyi taş kaplama yapacaksanız, içeride 1. sınıf parke seramik kullancaksanız, doğramaları pvc değil alimünyum doğrama yapacaksanız maliyet değişir. Burada ne yağmak istediğiniz önemli.

    Tuncay Bey'in ev yapım süreçlerini izlemenizi öneririm.

    http://www.gayrimenkulforumu.com/ko...-evini-kendi-yapanlar.7029/page-5#post-657440
     
    GÜLİNT, IlknurU, zaik ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  10. Emilİ

    Emilİ Yeni Üye

    Balkon olacaksa yığma zor olur, kolon şart, kolon aynı zamanda sağlam olmasını sağlar.
     
    MERSATS, MukkadesD, yağızer ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  11. ZEKIY

    ZEKIY Yeni Üye

  12. aygür

    aygür Yeni Üye

    Hocam Çelik düşünürsek m2 fiyatları 1.100 TL civarında. Yani sen kafandaki modeli anlatıyorsun, adamlar aoutocad'de bilgisayarda çiziyorlar, anlaşırsanız başlıyor ve 1 ayda teslim ediyorlar. Beton derdi yok, usta derdi yok, inşaat pisliği yok, tertemiz malzeme, istediğin gibi de yapıyorlar. Yapımdan önce 3 boyutlu resimlerini de gösteriyorlar kafanda soru işaret kalmıyor. Maliyeti de 80m2 X 1100 TL= 88.000 TL gibi olur sanıyorum. Buna tabliye betonu banyo mutfak dekorasyonu dahil değil, parkeler, kapılar doğramalar dahil. ve Ama dubleks olacağı için yine fiyat almakta fayda var. Eğer İstanbuldaysan Tuzla tarafında E5 üzerinde Karmod var, ilgili çalışanları var ve güvenilir bir firma izlenemi verdi bana. Onlarla görüşebilirsiniz, Türkiyede her yere gönderiyorlar evleri, en son giresunda yaylaya göndermişler.

    https://karmod.com/
     
    SİNEM, YUSUFK, SEMİHB ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  13. Komutan Logar

    Komutan Logar Yönetici

    Merdiven
    Beton yaparsanızyazın sıcak kışın soğuk olur, beton üzerine mutlaka çatı yapın.
     
    sevilaytürkel, NadirL ve adiga bunu beğendi.
  14. TarıkH

    TarıkH Yeni Üye

    Temele gerek yok, altı beton, üstü ytong, beton kolonların üstüne ikinci kat beton, ikinci kat üstüne çatı altı beton, merdiven, doğramalar, çatı, 45-50 bin aralığında çıkar tahminim.

    Alt, orta, üst beton ve çatı 12.000 TL, ytong 10.000 TL, Doğrama 4.000 TL, kapılar, 4000 TL, merdiven 3000 TL, kolonlar 3000 TL, iç dekorasyon banyo mutfak döşeme, elektrik su vs. vs 15.000 TL. İşçilik 10.000 tl

    Toplam 51.000 TL. Hayırlı olsun.
     
    İNANÇI, nazif, tecimen ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  15. adiga

    adiga Daimi Üye

    öncelikle herkese teşekkür ederim.
    hocam temele gerek yok altı beton demişsiniz. nasıl oluyor temel dediğimiz şey zaten beton değil mi?
    ayrıca ytong demişsiniz sanırım ısı yalıtımı için. bunun yerine briket kullanılsa maliyet azalmaz mı?
     
  16. TarıkH

    TarıkH Yeni Üye

    Tabliye beton atın Temel yerine. Tabliye beton yani döşeme betonu. Temelden hallice olur ama iş görür. Genelde prefabrik evlerin altına dökülen beton bu betondur. Briketin maliyeti daha uygun olur ama ytong hem daha sağlam hem de yalıtım açısından daha avantajlıdır, 2-3 bin lira İçin farklı malzeme tercih etmeyin.
     
  17. adiga

    adiga Daimi Üye

    hepinize çok teşekkürler.
    peki bu tarlamızda imar yok yol yok. biz burası için ruhsat mı almalıyız. sanırım ruhsat almadan elektrik su vermezler.
    ruhsat işlemleri ne kadar tutar nasıl yapılır.
     
  18. Admin

    Admin Admin Yetkili Kişi

    HAKKIB ve pürdil bunu beğendi.
  19. adiga

    adiga Daimi Üye

    ERHANE, PELINE, aydar ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  20. tangülü

    tangülü Yeni Üye

    Tarla yola cepheli ise %5 imarı var, yani arazi 10 dönüm ise 500 m2 kapalı alan yapabilirsiniz, yol cepheli değilse imar izni yok, kaçak yaparsınız elektrik su alamazsınız, tespiti halinde 6.500 lira cezası vardı değişmiş olabilir. Yol cephesi yoksa ağıl, depo vs gibi bir şeyler yapmanıza izin veriyorlar. Yine tüm süreçleri belediyeden izin alarak yapmanız gerekiyor. Ruhsat süreçlerini bir mimarlık ofisi ile takip etmeniz gerekebilir, belediyeye göre değişir masrafları ama çok yüksek çıkmayacaktır kanaatimce
     
    simaykaraman ve atacan bunu beğendi.
  21. ŞERİF

    ŞERİF Yeni Üye

    Hocam konteyner koymak için bile izin almanız şart, belediyeye dilekçe işe yapılıyor çok gözünüzde büyütmeyin, en iyisini bölge belediyesi bilir
     
    akbaş, ismirar ve yılay bunu beğendi.
  22. adiga

    adiga Daimi Üye

    hepinize çok teşekkür ederim.
     
  23. Şakir Bey

    Şakir Bey Daimi Üye

    Bence de gözünüzde büyütmeyin en iyisini belediye bilir onlara sorun çünkü her belediyenin farklı kararları var ama ne yaparsanız yapın usulüne ve kanuna uygun yapın başınız ağrımasın
     
  24. adiga

    adiga Daimi Üye

    basit bir proje çizdim sizce kaç kolon gerekiyor (alt kısmı ambar olacak unutmayalım)
    [​IMG]
     
  25. Şakir Bey

    Şakir Bey Daimi Üye

    yığma yapıyı inceleyin bence de dayanıklılık açısından herhangi bir sıkıntısı yok hatta deprem testleri de gayet başarılı
     
  26. ezhan

    ezhan Yeni Üye


    Bence toplam 5 kolon ile çöebilirsiniz, alan çok büyük değil, köşeler ve orta yeterli olur, diğer alanlarda lento beton dönün sorun olmaz.
     
  27. vahittin

    vahittin Yeni Üye

    Hocam siz yine de proje bilgisi olan birinden destek alın, forumdan alınan bilgi ile olacak iş değil bu
     
  28. Şakir Bey

    Şakir Bey Daimi Üye

    ne yaptınız evi yaptirabildiniz mi?
     
  29. Hüseyin03

    Hüseyin03 Yeni Üye

    Değerli dostum, bu işlerin uzmanı olarak sizden ricam,
    392 m2 lik bir arsaya %40 b+2 imarlı çift daire bir ev yapmak istiyorum, ortalama 160 m2' lik bir yapı alanı var. Dış duvarları bims veya tuğla düşünüyorum. Tahmini maliyetleri yazabilirmisiniz. Tşk ederim.
     
    Son düzenleme: 16 Mart 2020
  30. Hüseyin03

    Hüseyin03 Yeni Üye

    Bu basit projeyi nasıl çizdiniz acaba,
     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş